#sånärjag

Great minds think alike heter det ju. Men hur otroligt är det inte att jag ,i morgonrock, står och torkar av induktionshällen med min enjoduk och tänker på att jag borde skriva en text om vilken drömmare jag är. Och så skriver Maria det här!

Jag är en sann drömmare, en riktig nostalgiker och en som njuter av nuet. Nej, jag kan inte placera in mig i bara ett fack.

86beb-torsdag240510medium

Drömmar och fantasier finns alltid i mitt huvud, och spelas upp som en annan film om nätterna också. Numera består drömmarna om hur man skulle kunna designa trädgården och renovera huset,. Både versioner där det inte finns några begränsningar, och de mer realistiska. De drömmar och tankar jag kan styra över är i princip alltid väldigt realistiska (om än i flera varianter), medan de jag har nattetid inte har gränser what so ever.

Men så månar jag också väldigt mycket om personlig och lokal historia. Foton som exempel, är jättejätteviktiga för mig, och familjealbumen är tidlösa favoriter, likaså arvegods eller bara gamla saker och traditioner som inte borde få försvinna. Ibland tror jag att jag egentligen borde ha levt på den tiden när man hade kossor i uthuset och stånkade egen korv.

Sen är jag ändå, trots framtidsdrömmar och tillbakablickar, expert på att leva nu. Jag kanske inte alltid njuter till det yttersta, men jag gör alltid det som jag mår bäst av. Man ska alltid tänka på sitt eget välmående, det var det jag lärde mig under den stora burouten 2010. Gör det du mår bra av, umgås med dem du trivs med och gör dig av med prylar du inte tycker om.

”Nu” är alltid bäst, med en touch av dåtid och framtid. Jag är urusel på att flumma, men jag försöker ju iallafall 😉

Lämna en hälsning

