Rekommendationer för smaklökarna 

  
Blodsockervänligt julgodis är tacksamt att varva de sötsliskiga pralinerna med… Ja och så äter inte våra barn sötsaker ännu heller. Förra veckan testade vi dadelbollar med smak av pepparkaksdeg; de funkade fint, speciellt åt Milli som skulle ha kunnat sluka hur många som helst.

Av erfarenhet vet vi att mommos kokos-kokos-kokosbollar är goda, och att mina barn har gett dem toppbetyg flera gånger om. För att imitera bountybollar ringlade jag choklad över istället för att rulla i kokosflingor. Varför jag inte doppade dem helt i choklad beror bara på att jag vet hur småbarns händer ser ut när de fått äta något med choklad på.

Sedan, som en bonus, blev det pepparkakstryffel av överloppschokladen. Googla ingrediensmängder (choklad, grädde och smaksättning), jag höftade bara, och det blir också oemotståndligt gott.

Lämna en hälsning

