Vår snöfyllda småstadsidyll

Skrivbordet var fullt med fjärilstavlor och andra prylar, så jag kom mig aldrig så långt som att tömma gala-bilderna ur kameran… Men de kommer!! 

Istället kan jag återge kvällen med lite snöiga iPhonebilder från källbackan. 
    
    
   
  
   

Det gick upp ett ljus vid kvällsmaten, att det med stor sannolikhet beror på aktivitetsbrist att barnen mest bara är sura och slåss. Då gick vi ut hela familjen och åkte lite pulka och spark nerför gatan. När vi korsade de andra gatorna tänkte jag på det som mamma berättat om när hon var liten, bodde på källbacken och de brukade åka spark nerför gatan. Då var kanske trafiken lite annat, men så länge man är försiktig så går det an.

Leon ville göra snöänglar (det har han lärt sig från appen ”små byggare” där en byggarbetare gör en ängel i våt cement), och byggde också en snögubbe mitt på gatan. Så kan vi också konstatera att Milli är en sån som tycker om fart och fläkt, våghalsig som hon är.

Alla utom Daniel somnade sedan gott. Det är därför jag bloggar nu mitt i natten, för att jag alltid piggnar till sedan när jag förflyttar mig från soffan till sängen.

Lämna en hälsning

