Vill man leva fint, får man -ha riktigt lååångt tålamod

  

Mina arma handleder tillåter mig inte riktigt att fortsätta med målandet i vardagsrummet på egen hand. Istället har jag med puppy eyes övertalat min man att iklä sig rollen som målare nu i helgen.

Så är jag ingen renodlad inredningsbloggare [snarare lifestyle-dito], men lite skär det i hjärtat när ett barn i gången står på mina bruka design-hus.

Förhoppningsvis kan vi småningom återställa ordningen [ha! Som om det skulle existera något sådant som ordning i en småbarnfamiljs liv] i vårt hem… Eller vardagsrum. För sedan står små renoveringar av både hallen [tapetseras], kök [nytt köksbord och halvfärdiga väggar], badrum [hela stora skåpet där handfatet är ska ersättas med något mindre, och äckel-duschskåpet ska bytas mot badkar] och slutligen vårt sovrum och barnens rum som borde få en omgång färg.

Det stämmer nog som det sägs. När man är husägare tar arbetet aldrig slut.

One thought on “Vill man leva fint, får man -ha riktigt lååångt tålamod”

  1. Så sant! Omöjligt att hålla ordningen, även om det hos oss inte rivs lika ur hyllorna mer. Det är så roligt att plocka samma sak fem gånger om dagen, eller så int! Och ibland känns det ganska onödigt..
    Roligt med all renovering! Får komma in på en kaffe nån dag å se vad ni sysslat med. Här håller vi på nå smått också, men de känns som att ingenting händer.
    /Kitty

    Gilla

Lämna en hälsning

