1 november -ut i trädgården!

Nu kan jag pusta ut. Jag hinner. Det finns inte ett spår av frost på marken och jag har bara en enda sak inplanerad idag. Grönsakslandstid. 

 
Jag är inte alls färdig ännu, och då svänger vi dessutom blad till november idag. Lite otroligt är det allt. Och ändå är det som att allt alltid löser sig, en bra tanke att minnas om man vill glida genom vardagen helt bekymmersfritt. 

Vintern kunde gott ha överraskat och ställt till det för mig. Det gjorde den inte. Vintern kunde ha satt stopp för mig nu när jag för första gången tänkte testa stt så lite på hösten och se grödorna växa upp tidigt. Det gjorde den inte. Flow är mitt middle name.

Jag ska bland annat ta tag i lönnlöven som Daniel har klippt över med gräsklipparen. Lönnlöv är stora och gör det lite för kompakt i komposten.

  
Men så ska jag också så. Svartrot, palsternacka, rödbeta, morot och allt vad jag nu tänkte testa på. Det minns jag inte. Ja så ska odlingslådorna få lite halmtäcke också.

Men allra först måste jag stiga upp och äta frukost.

One thought on “1 november -ut i trädgården!”

  1. Oj vad ni hunnit med där hos er!
    Här är det riktigt halvfärdigt ännu. Kan säga att jag haft allt annat än flow…
    Lycka till med höstsådden! 🙂
    /Kitty

    Gilla

Lämna en hälsning

