Min köksträdgård börjar bli för liten!

En följetång om vitlök. Ja jag känner att jag måste börja göra mig av med lite  bloggmaterial innan det börjar samlas på hög.

  
    
    
 
En del vitlök är satt i de nya odlingsbäddarna där jag till våren tänkte att det också skulle rymmas lite rotsaker och annat gott. Men jag har ännu cirka 40 klyftor som ska hitta sin plats innan det fryser på på riktigt… Problemet är bara att den där platsen inte riktigt finns för tillfället, men jag hoppas verkligen att jag ska hitta utrymmet så vi får riktigt många fina vitlökar att skörda nästa höst! Min tanke är att gräva nya odlingsytor där det ryms. Alltså här.

  
Det syns inte riktigt bra, för solen höll på att gå ner bakom carleborg så det blev ett rätt svårfotat ljus, men det är till vänster när man kommer in i köksträdgården genom grinden. Trädet som står mitt i tidningshavet är vårt familjeäppelträd (så kanske de som besökt oss vet ungefär var vi rör oss). Efter tidningarna på marken syns först en nyanlagd sparrisbädd och sedan nästa års potatisland… Ska vi gå ännu längre så ligger det en nersågad hägg på stenlagret*.

Nästa steg är i alla fall att få hämtat hem matjord så vi får byggt upp bädden till vitlöken… Så behöver jag också sätta jordärtsskocka. Men det är en annan historia.
*där vi har samlat alla stenar som vi förtillföllet inte haft användning för.

Lämna en hälsning

