jul-ivern

SNART är det jul, och jag är redan nu i mitten av oktober så sjukt taggad att jag nästan skulle kunna slänga på julmusiken och sälja julstjärnor och amaryllisar istället för höstglöd och Calluna. Men några veckor ännu ska vi behärska oss på den fronten.

20131222 söndag 9 (Medium)

amalia1 (Medium)

Under mina 3 år som mammaledig har jag saknat en arbetsrelaterad sak mer än allt annat -julruschen. Den tiden börjar i månadsskiftet oktober-november och pågår exakt fram till 24.12 på eftermiddagen när vi stänger dörren efter sista kunden. Då brukar borden nästan gapa tomma efter att de flesta julstjärnor, amaryllisar och planteringar är sålda. Den där känslan att omsorgsfullt få packa in en julstjärna så att bladen inte går bryts, binda stora fina buketter med amaryllisar och juläpplen, packa in julklappar, dricka glögg på kaffepausen… och så min älskade spellista på spotify, den där som heter ”jobbjul” och som har hängt med under flera år. Snart är vi där igen!

Någon annan som väntar ivrigt?

8 thoughts on “jul-ivern”

  1. Jag! Jag försöker behärska mig själv och inte tänka på att julen närmar sig, men snart går det inte längre. Då börjar jag julpynta med julmusiken på högsta volym 😉

    Gilla

  2. Jag får alltid som mest julfeelis de år jag får jobba med julblommor och kundservice! 😀👍 Borde kika in nån dag å se hur det ser ut u eran butik nu ☺
    /Kitty

    Gilla

Lämna en hälsning

