Nadias 5

Trött. Tröttare. Tröttast. Det är minsann beviset på att det är fredagkväll. Aldrig är jag så tröttsam på fredagkväll och somnar med stor sannolikhet på soffan när första idolen nästan sjungit klart. 

Jag har två arbetsdagar bakom mig, och jag vet inte hur många buketter jag har hunnit binda på den tiden. Sista buketten som jag band idag kändes nästan lite framkrystad, som om jag redan hade bundit alla kombinationer av de snittblommor som fanns i skåpet. Men så är självbetjäningen välfylld också (Hint! Hint!).

   

Säg, har jag inte tur som får jobba med en sån här färgsprakande blomsterprakt. OCH få lön för att vara kreativ. Lucky me!

Nadia slängde ur sig fem trevliga frågor som jag lite fräckt stjäl för att ha något att skriva.

Dagens oufit? En grå, skön tunika och stretchiga jeans i en för stor storlek. Summa summarum, stretchjeans ska man köpa en mindre storlek av.

Dagens humör? På topp och väldigt kreativt vill jag påstå. Ikväll mer dämpat och väldigt okreativt. Kunde också kallas trött.

Dagens bästa? Att någon faktiskt köpte en hög, formallinjär (nåjaa, kanske mer inspirerad av stilen) bukett. Nykaabiborna har inte förstått charmen med dem ännu, men testet att binda några på prov och se om de skulle säljas, lyckades ju faktiskt!

Dagens krämpor? Trött i ryggen. Var sjutton dröjer mina beställda arbetsskor riktigt? Och på det lite förkylningssymptom som jag efter bästa förmåga försökt bekämpa med ingefärakaffe.

Dagens hemlis? Presenter, julklappar och barnens julkalender. Kort och gott. Det är tur att M är så liten att jag inte behöver ta henne i beaktande ännu i år när det gäller julkalendern.

Imorgon väntar ännu en arbetsdag innan vi roadtrippar till Vasa på kalas och syskonbesök.

Lämna en hälsning

