Till bokhandeln

Det är egentligen ganska få av dagarna på en vecka som vi utövar något slags trädgårdsarbete. 3 dagar står jag vid Amalia och betjänar kunder, binder buketter och vattnar blommor (på tal om det ska jag ta itu med de tre frågor som hittills kommit in). 3 dagar lägger jag all energi på att överleva treårstrotsen och på kvällen är det för mörkt för att göra något utomhus. Det slutar med att söndagen är den dag som vi kanske får något gjort. 

   
Missförstå mig rätt. Det är inte för att vi måste gräva, fixa och dona, utan för att vi vill. Åtminstone jag får nästan lite abstinens om jag inte slipper ut för använda kroppen och andas frisk luft.

Idag hade jag gärna grävt en ny bädd åt sparrisen, men på något vis blev hela dagen lite sned när jag och Milea steg upp halv 9, och Leon en timme senare. Istället tog vi puky och vagn och gick in till stan. Jag behövde få justerat glasögonen och handlat ett nytt häfte för trädgårdsanteckningar. Men förstås fanns det en hel del annat att titta på i vår fenomenala bokhandel, och både tuschpennor och presentpapper kom med oss hem. Ja och det där anteckningshäftet förstås.

  

 Och för att binda ihop säcken kan jag berätta att boken Nyskördat såg ut att innehålla både det ena och det andra intressanta receptet för den som odlar mycket spännande. Mitt tips till jultomten.

One thought on “Till bokhandeln”

Lämna en hälsning

