Guld?

Jag provar gärna på lite olika grödor, men helst sånt som jag vet (tack vare andras erfarenhet) att funkar här hos oss. För mig är ingenting omöjligt, och kan de så kan väl jag också, tänker jag. Och så blir det nästan lite Lotta på bråkmakargatan-trots. Nä men det skadar ju inte att prova på något nytt.

Av en tillfällighet fick jag ett gäng jordärtskockor av Sandra K (bara så att ni inte tror att jag pratar om mig själv i tredje person) och satte dem där det fanns utrymme. Egentligen tror jag att de borde ha satts ännu djupare, så det får jag praktisera nästa år. Nu har jag då en påse med de här delikatesserna i källaren, och har samtidigt inte ens en aning om hur de smakar. Soppa har jag sett att man kan göra. Och puréer.  

   
Skörden är, som ni ser, av väldigt varierande storlek, men det beror antagligen på att det tog alltför länge innan jag fick ner dem i jorden. Ja och så på den här ogynnsamma sommaren förstås. Nästa år ska jag se till att vara ut i rätt tid -med allt! Jag borde nästan lista allt jag tänkte odla och när det ska i jorden för att inte glömma något.

Men hörni, ÄR jordärtsskocka så gott som man får för sig? Vad smakar det? Hur är den godast?

One thought on “Guld?”

  1. Åh, jordärtskockor! Jättegott att koka soppa på. Har fått en gratäng på jordärtsskocka och potatis på restaurang en gång, det var också smaskens!

    Gilla

Lämna en hälsning

