Mera ätbart hela tiden

Vi skördar väldigt mycket här på backen ännu. Sallad har vi ännu hur mycket som helst, liksom bondbönor, rödbetor, zucchini och potatis. Zucchinin bara levererar och levererar fastän vi närmar oss mitten av september, och nu hade det varit väldigt roligt att veta den totala mängden vi har skördat i år. Det skulle inte vara omöjligt om det börjar närma sig 40 kg nu.   
Det blev alltså ett zucchini-år, trots att jag hade velat satsa på bönor. Ja spenat skördade vi ju också otroliga mängder av, så ett zucchini- och spenatår får vi väl säga.

Sniglarna gick väldigt hårt åt sallaten, men lyckligtvis fick jag skörda små nätta isbergssallatshuvuden ändå. Godare isbergssallat har jag väl ändå aldrig smakat, men så blir det inte heller mer närodlat än så här heller.

 
Dagens tips från mig till er, är att titta in på Sara bäckmos blogg från skillnadens trädgård. Det finns runt 60 inspirerande filmer om allt från täckodling, odlingstunnel, djupbäddar och varmbänkar till info om olika odlingsvärda grödor. HÄR är länken till guldgruvan.

Idag träffade jag på en läsare, och att få höra att någon läser var väldigt uppmuntrande och motiverande. Så ett stort tack till dig för att du gjorde min dag lite bättre.

Lämna en hälsning

