ekologiska hål

   På tal om hål. I ekologiska hål finns det inga gifter. Jag har hellre lite hål i grönsakerna, än gifter.
Jag har alltid struntat i om det funnits några hål i mina bladgrönsaker. Nej det är inte särskilt snyggt, men hål smakar ju faktiskt ingenting, så det borde ju inte vara någon skillnad. Så länge nu inte larverna finns kvar på bladet (då får man visserligen en liten Proteinkälla istället)

   
Jag skördade förresten hela 1 kg spenat idag. Den ena sorten( ‘medania’) har en tendens att gå i blom efter en viss tid. Däremot ger ‘bloomsdale long standing’ bra med babyleaf ännu.

Hälften av skörden blev till kvällsmat i form av soppa med ägg och rostbiff, och den andra halvan åkte ner i frysen. Jag borde så nya omgångar nu så vi har senare i höst också.

Lämna en hälsning

