I björnbärslådan

 När jag jobbar i trädgården så är det minst 5 olika saker på gång. Det beror kanske på att det är så lätt att mista fokus om man råkar se ett ogräs i en odlingslåda, eller något sånt. Ni likasinnade känner säkert igen sig.

Jag har flera gånger noterat mängden ogräs i lådan med björnbär bakom garaget, men aldrig satt mig ner för att rensa, förrän idag. Det jag hittade gjorde mig nästan lite matt och deprimerad. Fräken! Och inte bara en eller två små svansar, utan flera i en sträng längs mitten!!

Då tänkte jag inte några vackra ord, men väldigt impulsivt grävde jag bort alla skott och all ”infekterad jord”. När jag kom till gräsnivå insåg jag till min förskräckelse att vitroten också hittat in… Så egentligen var det sist och slutligen tur att jag fick fröken i lådan och grävde upp NU. Annars hade jag kanske haft vitrot i låda också.  

 

Lämna en hälsning

