Gräsligt

20130806-011211.jpg

20130806-011223.jpg

Inomhus är det ett ständigt kaos, speciellt i köket. Vi lagar bara mat åt oss, bär ut allt på en bricka, bär in disken, och så står den där man lämnat den. Jag vill absolut inte slösa så här fina dagar på inomhusvistelse, så vi får helt enkelt leva med kaoset som uppstår när man ”flyttar ut” på sommaren. Förstår ni vad jag menar? Ändå irriterar jag mig på bergen av disk som flyttas runt vartefter man behöver det utrymmet till något annat. Det handlar helt enkelt om att prioritera, och friskluft lär ju vara bra!

Idag hade vi behövt göra än det ena än det andra inomhus, men inget av det blev gjort. Jag skyller på sommarvärmen. Däremot fick jag uträttat en hel del utomhus, och då yrade jag ändå runt på min brors gård här bredvid ganska mycket.
Förra sommaren satte vi gamla fönster på sidorna av trappen, men materialet som användes (typ 3 plankor och en list) blev aldrig målade -förrän idag! Små detaljer som säkert ingen ser, men som man själv vill ha undan. Också en jordhög har jag lyckats flytta till en bättre plats. Småsaker!! Men ändå kommer man sig aldrig för att uträtta dem.

Rensade ogräset runt häcken gjorde jag också. Våtnarvet var så vildvuxet att man inte såg skillnad på det och måbärsplantorna, så det var verkligen på sin plats!! Det var när jag satte gräsklippet på jorden som det blev så här. Tidigare hade jag luckrat upp jorden titt som tätt för att få vattnet att rinna ner bättre i jorden, och samtidigt håller sig ogräset borta. Nä, jag är en erfarenhet rikare nu, inget gräsklipp runt en nyplanterad häck!

20130806-013011.jpg

Resultatet blev ju liite bättre än vad det var tidigare. Men en sak ska ni veta: jag rensar bara ogräs när jag mår bra!

Lämna en hälsning

