Rouva rova

20130724-213506.jpg

20130724-213515.jpg

Jag skördade en rova och gallrade ur lite morötter ikväll. Det var de första rotsakerna som fick komma upp ur jorden. Morötterna var ingen speciell upplevelse, men däremot fick rovorna mig att minnas Fammos och faffas grönsaksland.
Fammo har varit husalärare, så jag antar att det hade med ”det är bäst att äta grönsaker råa”, när vi fick både rova, kålrot och kålrabbi serverade som råkost. Det var så gott! Och vi har alltid varit sådana konstiga barn som tyckt om alla grönsaker, helst råa.

Rovor is the shit säger jag bara!

One thought on “Rouva rova”

  1. Nästa år ska jag å ha rovor! Det åt vi alltid nyskördade ur moffas stora grönsaksland. han bara skala dem å dela dem i tre bitar till mig, min syster och våran kusin! Och så åt vi dem som om det vore äppel! Minnen! ❤

    Gilla

Lämna en hälsning

