Det hettar till!

20130404 Leon 279 (Medium)

 

Nu har också chilin kommit igång! Man ser riktigt hur den sträääääääcker sig mot solen. Enligt anvisningarna på fröpåsen (det löns att läsa hur olika frön ska odlas) ska sådden ställas svalare när den väl har grott, men eftersom jag har två sorters chilifrön i samma sålåda så får den här sorten nöja sig med värme och solljus ännu tills den andra sorten har grott.
Efter någon vecka ska plantorna börja skolas om, och jag har iiiingen aning om var jag ska börja sätta alla krukorna! Jag får kanske lyfta fram en hylla framför ett fönster så jag har någonstans att ställa dem.

Tips! Plastkrukor kan man be någon blomsterhandel sätta undan vartefter de har överlopps. Åtminstone där jag jobbar gör vi planteringar nästan året om, och då plockar man bort plastkrukorna från plantorna. Det i sin tur ger mer skräp, så jag tycker att de som behöver gott kan få de där miljontals plastkrukorna istället. Speciellt på våren när det planteras mycket med pärlhyacinter, krokusar, narcisser och sånt, så brukar det finnas otaliga krukor!

Lämna en hälsning

