Den ultraromantiska lördagen

Igår hade jag bloggpaus, datorpaus och paus från allt som heter socialt umgänge. Det var bara jag, Daniel och katterna. Speciellt på kvällen när vi plockade fram en laxfilé ur kylskåpet ville Winston och Nelson väldigt gärna vara med. Sedan hade vi alla fyra en romantisk middag med tända ljus i en kandelaber på bordet, vinglas med vatten i, och en freestylad tomat-grädd-ört-sås till fisken och klyftpotatisarna.
Jag har ingen bild på det här evenemanget, men ni får använda er fantasi och föreställa er Daniel och mig i ett romantiskt ljussken, med varsin katt på stolen bredvid.


Tidigare på dagen trotsade vi småregnet och rusket för att skydda våra små fruktträd från vinterns hungriga gnagare. Vi hade köpt hem 20 meter galler som vi kämpade med i två timmar för att få runt alla nio träden. Ja, har man 20 meter galler uppdelat på två rullar, så får man kämpa. Gallret fastnar i sig själv, gräsmattan, kläder och kvistar innan man har utrullat det på gräsmattan så man kan klippa av det i lagom längd, och böja det lite så det överhuvudtaget går att handskas med.
Men det gick, till slut. Och till och med jag med mitt obefintliga tålamod orkade vara med ända till slutet. Nu är fruktträden bakom galler, skyddade och redo för att övervintra!




Nelson har varit sjukskriven och fått stanna inomhus ett par dagar efter han blev påkörd, under den tid han inte riktigt kunnat gå ordentligt, men nu i fredags fick han börja vara ute igen. Och han är återigen en nöjd kisse!
Så klart var han också med när vi satte galler på fruktträden, men tyckte det var lite för blött att sitta på marken eller någon sten, utan valde sin husses axlar istället. Okej, okej, jag lyfte upp honom, men sedan satt han där.

7 thoughts on “Den ultraromantiska lördagen”

  1. Skulle också måste gräva fram galler att lägga runt träden. Tur är så har jag bara 4 st träd som behöver denna vinter :)Håller med om att det är för jävligt att lägga galler runt träden, det fastar faktiskt överallt.

    Gilla

    1. Jag visste ju att jag borde ha fortsatt tills jag var helt färdig i fredags på kvällen, för inte har jag hittat motivationen att göra skötselplanen ännu :/ men det borde ju vara det enklaste av allt jag har kvar, tror jag.

      Gilla

  2. Våra hundar skulle säkert sitta på våra axlar hela tiden ute om de hade en katts balans :)Jag ser int alls fram emot att lägga tillbaka gallren runt träden. Egentligen borde jag ju göra det snyggt så jag kan/vill lämna kvar dem året runt.

    Gilla

Lämna en hälsning

