Söta vårrullar

De här två bilderna är sådanadär typiska bilder som man bara tar för att dokumentera i bloggen. Sedan har de liksom ingen betydelse alls där de tar upp plats på hårddisken, men ändå kan man inte riktigt radera dem.


…Men i nuläget har de ju betydelse, de här bilderna. 

Jag åt vårrullar till kvällsmat idag. Kieus vårrullar för att vara riktigt noggrann. Daniel stannade kvar i Vasa på 30-årskalas efter jobbet idag, så jag fick äta kvällsmat ensam. Då orkar man bara inte riktigt engagera sig med klyftpotatis och annat sånt där gott, utan tar med sig lite vårrullar hem från torget helt enkelt. Jag säger då det, om ni någon gång befinner er i Nykarleby under fredag-lördag, alternativt marknader (inklusive juthbackamarknaden) ska ni äta kieus vårrullar!

När jag kom hem från jobbet hittade jag ett paket från impecta.se i postlådan. Sötflockel, eller Stevia, är det jag suktat mest efter… ni vet, det där naturliga sötningsmedlet som är så inne just nu i både jaffa, fun light och andra kolsyrade produkter. Jag tänkte odla den mest för skojs skull, men om det går, så tänker jag använda bladen på något sätt.
2 thoughts on “Söta vårrullar”

  1. Har många sådana bilder sparade, som man inte riktigt kan radera fastän man aldrig använder dem till något :)Svar: Ibland känns det som om man har lite för många planer och lite för lite tid. Tur är så ere grannen som river huset 🙂

    Gilla

Lämna en hälsning

