Tre thuijor – tre.

Augusti 2010
Augusti 2011
Sätt den här bilden på minnet… Det var precis så här det såg ut på vår gård när man tittade från trappan den dagen vi flyttade in för 1½ år sedan. Kom speciellt ihåg hur de där thuijorna ser ut, för de finns inte längre. Alls.


April 2012
Jag undrar just om Daniel ångrar lite grann att han lämnade mig ensam utomhus en stund ikväll, och att jag under den stunden hann leta reda på en såg och såga ner den ena av de två återstående thuijorna, och sedan försvann den andra också. Det ser hemskt dött ut på vår innergård just nu, men jag tror det blir bra sedan när jag får sätta spaden i jorden. Då ska jag gräva upp thuijarötterna, plantera ner någonting nytt och låta en clematis slingra sig på den intjärade stocken. Jag släpar kanske dit en och annan sten också för att få lite mera tyngd i gruppen. Till vänster om stocken finns det redan en hop med smultron, så jag tror jag fortsätter lite på det här skogstemat och slänger ett stort träd som ett tak ovanför, typ.

Det var den här grenen som Saga släpade hem från sjöbotten vid Mickelsörarna. Jag har ingen aning om hur de har fått den att hållas så där bra, men jag gissar på att den är gjuten i och med att man till och med kan sitta på den.

Jag har många projekt, jag vet… men jag mår bara bra om jag har något att jobba med hela våren och försommaren. Ungefär tills jag får semester, för då ska jag njuta lite också.


One thought on “Tre thuijor – tre.”

Lämna en hälsning

