Angry birds i fältet

Påskgräset såddes häromdagen, så att det säkert ska hinna växa upp till påskhelgen. Det spricker när som helst, så lite kommer det säkert hinna växa, så angry birds har lite gräs att sitta i iallafall. Fåglarna har vi på jobbet, och när jag såg dem tyckte jag de liknade något som kunde vara hämtat direkt från Angry birds-spelet… och det är väl klart att vi ska ha angry birds i vårt påskgräs!! Katterna fick eget påskgräs, av den lite grövre sorten som brukar kallas ”kattgräs”, så att de ska orka låta mitt gräs vara… fast det hindrar dem ju inte från att lägga sig i gräset, och det skulle inte vara första gången heller.


Passionsfrukt-fröna har växt till sig riktigt bra där i köksfönstret, och de tycks ha hög gro% också eftersom 51 av 74 i nuläget har grott. Och fler tycks det komma också.

När vi ändå pratar om att så frön, så kan jag tillägga att jag äntligen kommit mig för att så sommarens blomster nu ikväll. Det mesta sår jag direkt på friland, men rudbeckiorna, jättesolrosorna, akleija, stort judekörs och ramslök ska iallafall förkultiveras. Ramslöken visade sig vara en sån där jobbig typ som först ska stå varmt, sedan kallt, och sedan varmt igen innan de ens ska omskolas! Om jag får ut dem innan min födelsedag i juli är det ju bra.

Lämna en hälsning

