En måndag, ungefär som vilken annan.

Jag har haft program idag, och lite motgångar på det då förstås. När jag skulle ta bolus till lunchen vägrade pumpen att samarbeta och larmade två gånger om ”ingen dosering”. Det betyder oftast att man satt kanylen på ett dåligt ställe där det kommer något hårdare emot, så att det blir ett motstånd och så slipper inte insulinet in. Det här fattade jag ju inte själv, utan det berättade diabetesskötaren åt mig idag när jag var dit. På kvällen när jag bytte kanyl så hände precis samma sak, att den klagade på ”ingen dosering”, och jag fick byta kanyl för tredje gången idag (första gången skulle också reservoaren fyllas på).

Jag hämtade Adam från förskolan idag också, ibland får man det privilegiet som kusin. Ett av barnen på förskolan beundrade min tuppkam, och sedan förvånades att man kan ha en ”vuxen” kusin.

Vet ni förresten varför det regnade så brutalt idag?? För att jag inte hade tagit in tvätten som jag hängde ut igår. Förlåt. Men vi kan ju trösta oss med att det säkert försvann några mm snö, och så fick vi ju en svag regnbåge också som tack för tålamodet.
One thought on “En måndag, ungefär som vilken annan.”

Lämna en hälsning

