De kämpar vidare!

Jag tror inte att jag är den enda trädgårdsmänniskan som den här tiden på året går runt och borstar bort snön ur de mest upptinade rabatterna för att se hur det ser ut. Jag kan konstatera att jag kommer få se åtminstone två tulpaner på gården i år! Och det är två mera än tidigare, och de två är bättre än ingenting, trots att jag nog hoppas att fler av alla lökar jag stoppade ner i höstas, kommer upp så småningom. Också gräslöken där under fönsterrutan har kvicknat till, så senast till vappen får jag säkert börja skörda. I rabatten mot vägen är det fortfarande massa, massa, massa snö, så där kommer det nog inte upp några tulpaner eller allium på en bra stund ännu… däremot har jättedaggkåpan skjutit ut några nya gröna blad på det ställe där solen värmer mest i samma rabatt.


Det är det här hörnet av trädgården som ska få känna på spadtagen så fort snön smält undan. Det är det där som jag haft för mig att hette jätteparkslide som jag vill ha bort. Den som hänger över jordgubbslandet och inte är så där särskilt fint heller. Den ska bort, och så blir det gräsmatta, vårblommor och kanske något snyggt och inte så stort istället… och en bänk där man kan sitta och beundra trädgården.

Så här tänkte jag!
Lämna en hälsning

